Anil Ambani’s Reliance Sues NDTV For 10,000 Cr Over Show On Rafale Deal

The Logical Indian Crew India

October 19th, 2018 / 6:31 PM

Reliance Sues NDTV

Image Credit: Zee News

Anil Ambani’s Reliance has sued the news channel NDTV for Rs 10,000 crore in an Ahmedabad court. The defamation suit has been filed for their reportage on Rafale deal in their weekly show Truth vs Hype, which was aired on September 29.


Defamation suite for a show

On the show, it was discussed whether the process of choosing Reliance Defence as the offset partner by Dassault Aviation was transparent. The whole Rafale deal has been one of the biggest controversies surrounding the current government. Former French President Francios Hollande’s comment that the Indian government proposed Reliance Defence’s name for the deal and that the French government did not have a say in this. It may be noted that Hollande was serving as the president when the deal was struck.


NDTV’s response

In a detailed response to the defamation suit filed against their organisation, NDTV called it an “unsophisticated warning to the media to stop doing its job”. The channel said that this was a “heavy-handed” attempt by Anil Ambani to suppress the truth.

They also said the show was aired after former French President Hollande’s comment came and also that the news was picked widely by other media houses as well. They also mentioned that they showed all sides including Dassault Aviation denying Hollande’s claim.

NDTV has also claimed that before airing the show the channel tried reaching out to the company, however, even after repeated request to present their side on the issue, they obtained no response from the company. NDTV has rejected the charges of defamation and said that their channel stands for presenting “independent and fair journalism that uncovers the truth”.



Suparna Singh, CEO of NDTV tweeted on October 18, “We will fight this brazen attempt at harassment and intimidation.”



It may be noted that in August, Reliance had sent a similar notice to the Congress-owned National Herald. It was then claimed by the Reliance that the article published about the Rafale deal was “libellous and derogatory”.


Also Read: Anil Ambani Tells Congress To “Behave Responsibly” Over Rafale Deal


Contributors

Written by : Shraddha Goled

Edited by : Bharat Nayak

Share your thoughts..

Related Stories

Case Against Modi Soldier Freezing

Fact Check: Case Against PM Modi Over Rafale Deal To ‘Indian Soldier’ Freezing In Cold

Ericsson Anil Ambani Arrest

Ericsson Seeks Arrest Of RCom-Owner Anil Ambani Over Non-Payment Of Dues

Reliance Defamation Suit

After NDTV, Reliance Group Files Rs 7000 Crore Defamation Suit Against The Citizen Over Rafale Coverage

Anil Ambani Ericsson

Ericsson Moves Court Asking To Prevent Anil Ambani From Leaving The Country Over Dues Of Rs 550 Crore

Anil Ambani Tax RTI

Anil Ambani-Led Reliance Energy Usurps Govt Tax Worth Rs 2,000 Cr, Response To RTI Reveals

Nissan

Japanese Automaker Nissan Sues India Over Outstanding Dues; Demands Dues Of $770 Million

Latest on The Logical Indian

My Social Responsibility

Diwali Everyday: This NGO Is Lighting Up India’s Villages With Solar-Powered Lamps

News

Two Months On, Farmers In Drought-Hit Maharashtra Yet To Receive Compensation

Fact Check

Fact Check: Man Claims To Be Uncle Of Child Priyanka Chaturvedi Tweeted Photo With

News

Dera Chief Gurmeet Ram Rahim And Three Others Get Life Term For Journalist’s Murder

News

First Dalit Akhara Head In Kumbh Mela Calls For “Gharwapsi” Of Those Who Left Hinduism

News

IISERs, IITs To Mentor Schools To Ensure Students Do Not Lag Behind: Prakash Javadekar

x

Stories that deserve attention, delivered to your inbox!

Handpicked, newsworthy stories which deserve the attention of a rational generation.